Total Pageviews

Tuesday 25 November 2014

KERAJAAN BAHARU TERTUBUH (Sambungan 6): Riwayat Hidup Seorang Anak Kampung Lambor Kiri, Parit, Perak:

        Terkemudian daripada itu pula saya telah jumpa kembali empat buah kerusi saya yang agak berlainan dengan kerusi-kerusi orang lain dihadapan rumah luar Perak Club iaitu sebuah kelab bangsa Eropah yang terletak ditepi Sungai dijalan ke Batar Rabit tidak jauh daripada rumah tempat saya duduk dimasa itu.
     
     Seorang India penjual roti memberi saya tahu iaitu semasa barang-barang kepunyaan saya itu dipindah  ubah oleh orang yang mengambilnya ia mengingatkan kepada mereka itu supaya mereka tidak berbuat demikian kerana katanya tuan punya barang itu ialah orang ia kenal benar dan baik orangnya. Mereka menjawab diantara lain dimasa itu masing-masing bebas berbuat apa kehendaknya.
          
         Dibawah tajuk kasih ibu, saya telah sebutkan sedikit berkenaan dengan _______ dan kesusahan yang dialami diawal pemerintahan Jepun di negeri ini. Sedikit lagi saya suka mecatitkan diantara pengelaman yang dialami dimasa itu sudah maklum iaitu tentera Jepun telah melanggar negeri ini dengan cara mengejut dan didalam sedikit masa sahaja mereka itu telah dapat menduduki negeri ini.



 bersambung

Haji Mohd Yaakob bin Haji Abas Al-Lamborri 
HAK CIPTA TERPELIHARA

1 comment:


  1. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

    Giaonhan247 chuyên dịch vụ vận chuyển hàng đi mỹ cũng như dịch vụ ship hàng mỹ từ dịch vụ nhận mua hộ hàng mỹ từ trang ebay vn cùng với dịch vụ mua hàng amazon về VN uy tín, giá rẻ.

    ReplyDelete