Total Pageviews

Monday 10 November 2014

KERAJAAN BAHARU TERTUBUH (Sambungan 4): Riwayat Hidup Seorang Anak Kampung Lambor Kiri, Parit, Perak:

     Alhamdullilah nampaknya doa ayah saya yang iklas itu berkat dan tuhan yang maha kuasa telah makburkan kepada anak-anak cucu-cucunya dan saya pun begitu jualah berdoa moga anak-anak cucu dan zuriat-zuriat saya kesemuanya akan maju jaya makmur kaya raya berbahagia aman makmur sihat walafiat seterusnya.

     Diingatkan iaitu satu daripada tangkal untuk mencapai tujuan yang tersebut ialah dengan menuntut pelajaran yang tinggi yang sekarang boleh dapat di negeri ini dan ini tidak boleh tercapai dengan tidak bersungguh-sungguh menuntut dan/atau dengan tidak ada pengorbanan dan tolong menolong diantara satu dengan lain.

         Saya ingatkan riwayat itu mungkin akan jadi pedoman kepada anak-anak cucu yang terkemudian, bagaimana pun saya saya berserah kepada Allah Subhanahuataala yang maha kuasa dan sambil mendoakan sebagaimana telah saya telah sebutkan    

 bersambung

Haji Mohd Yaakob bin Haji Abas Al-Lamborri
HAK CIPTA TERPELIHARA

No comments:

Post a Comment