Total Pageviews

Tuesday 5 April 2016

??? (Sambungan 8): Riwayat Hidup Seorang Anak Kampung Lambor Kiri, Parit, Perak:(8)

      Saya terima jawatan itu kerana saya berazam bersungguh serta berhajat dan suka berkhidmat bersama-sama dengan pegawai-pegawai dan kaki tangan yang sama sebangsa dan seugama dengan saya dan saya berfikir iaitu senang berunding diatas perkara-perkara yang berbangkit antara sanubari yang daripada Yang DiPertuanya kebawah diantara orang atau pegawai yang saya telah lama berkenal dan pernah sama berkerja disatu-satu tempat. Oleh itu saya tidahlah mengambil berat tentang faedah dimasa hadapannya bagi diri sendiri. Tambahan pula cawangan yang diarahkan kepada saya untuk mengelolakannya baharu saja ditubuhkan. Bagaimana saya mengambil pedoman dengan lantikan jawatan itu dibawah satu bangunan yang sama dan saya dibayar gaji dengan mengikut peraturan kerajaan, sebagaimana gaji yang dibayar kepada kaki tangan kerajaan yang telah bersara dan kaki tangan yang lain pula adalah mengukut peraturan kerajaan jua.  

bersambung


 Haji Mohd Yaakob bin Haji Abas Al-Lamborri 
HAK CIPTA TERPELIHARA


Catatan:

??? : Bab ini dijumpai tidak mempunyai tajuk.

Entry - 224

No comments:

Post a Comment