Total Pageviews

Monday 18 April 2016

??? (Sambungan 10): Riwayat Hidup Seorang Anak Kampung Lambor Kiri, Parit, Perak:

(1)     Pada masa saya mula bekerja di Jabatan Pelajaran Perak sebagai Pembantu Kewangan (Financial Assistant) saya mengelolakan perkara kewangan jabatan itu keseluruhannya, termasuk wang bayaran murid sekolah-sekolah yang memasuki sijil peperiksaan Cambridge School Certificate dan lain-lain lagi. Diakhir tahun itu saya ditanya oleh Tuan Nazir Agung Sekolah-Sekolah Perak adakah wang kumpulan itu berbaki - saya jawab ada dan ia terus beri saya wang elaun daripada wang baki itu bagi usaha saya berkenaan dengan kumpulan wang itu dengan saya tidak minta. Saya jawab saya cuma menjalankan satu daripada tugas saya, tetapi tuan itu berkata, wang itu bukannya Kumpulam Wan Kerajaan dan saya bertugas kerananya adalah keluar daripada tugas saya dan terus dibayarnya jua. 


bersambung


 Haji Mohd Yaakob bin Haji Abas Al-Lamborri 
HAK CIPTA TERPELIHARA


Catatan:

??? : Bab ini dijumpai tidak mempunyai tajuk.

Entry - 226

No comments:

Post a Comment