Total Pageviews

Monday 22 December 2014

BERTUGAS DI JABATAN PELAJARAN NEGERI PERAK: Riwayat Hidup Seorang Anak Kampung Lambor Kiri, Parit, Perak:

       BERTUGAS DI JABATAN PELAJARAN NEGERI PERAK: 
 
       Selepas kembali kerajaan British diakhir peperangan dunia kedua pada mulanya saya telah balik bekerja di Pejabat Perbendaharaan Kecil Telok Anson, kemudian di Pejabat Daerah Telok Anson, sebelum saya bertukar ke Jabatan Pelajaran Negeri Perak Ipoh pada 1.1.1949 sebagai Pembantu Kewangan (Financial Asst).

       Setibanya saya di Ibu Pejabat Pelajaran Perak Ipoh pada 16.1.1949 saya terus berjumpa ketua pejabat iaitu E.C. Hicks, Nazir Agung Sekolah-Sekolah Negeri Perak. Sebelum saya duduk dikerusi saya tuan itu dengan serta merta beri kepada saya satu surat daripada pejabat besar Kuala Lumpur yang dikatakan ia sudah simpan surat itu selama tujuh bulan dan dikehendaki saya memberi fikiran untuk dijawab dengan serta merta kerana katanya beberapa surat ulangan telah diterima serta minta tempoh cuma dua atau tiga hari dan ia berkehendak jawab dengan segera jua, pada hal ia sendiri salah menyimpan selama tujuh bulan.       

bersambung 

Haji Mohd Yaakob bin Haji Abas Al-Lamborri 
HAK CIPTA TERPELIHARA

Catatan:

En. E. C. Hicks Senior Inspector1945 - 1950

Copy and WIN : http://bit.ly/copy_win
 E.C. Hicks bertugas di Jabatan Pelajaran Negeri Perak daripada 1945 hingga 1950 berpangkat Senior Inspector
En. E. C. Hicks Senior Inspector1945 - 1950

Copy and WIN : http://bit.ly/copy_win
En. E. C. Hicks Senior Inspector1945 - 1950

Copy and WIN : http://bit.ly/copy_win

No comments:

Post a Comment