Total Pageviews

Monday 7 July 2014

PERANG DUNIA KEDUA (Sambungan 6): Riwayat Hidup Seorang Anak Kampung Lambor Kiri, Parit, Perak;



         Sebagaimana yang saya telah sebutkan kami terpaksa bekerja pula dimasa itu daripada pagi hingga petang. Oleh itu tidak ada masa untuk dapat saya membuat apa-apa persiapan atau mengambil langkah untuk menyelamatkan diri dan barang-barang kepunyaan saya seperti perkakas rumah dan lain-lain, selain daripada itu pula saudara mara dan keluarga-keluarga saya pula yang berkhidmat ditempat-tempat lain, sama ada di jabatan kerajaan dan lain-lain pula datang membawa harta benda dan perkakas mereka untuk disimpan sementara di rumah saya semasa didalam peperangan itu, di rumah saya yang letaknya di tepi pantai Sungai Perak di Jalan Mahkamah (Court House Road) Telon Anson berdekatan dengan dan berhampiran dengan kediaman tuan Pegawai Jajahan.
 bersambung

Haji Mohd Yaakob bin Haji Abas Al-Lamborri
HAK CIPTA TERPELIHARA

No comments:

Post a Comment