Total Pageviews

Monday 30 November 2015

SEKOLAH LATIHAN WANITA IPOH (Sambungan 3): Riwayat Hidup Seorang Anak Kampung Lambor Kiri, Parit, Perak:

     Selepas sebulan daripada itu saya tidak jua mendengar apa-apa perkhabaran daripadanya. Oleh itu saya telah hantar Allahyarham Ebrahim Karim seorang yang bangsa India kawan saya dimasa itu untuk berjumpa dengan adik saya itu di Kuala Lumpur dan baharulah saya dapat tahu yang ia telah bayar rumah dan harta itu sekembalinya saja ia daripada Hong Kong tetapi dengan harga yang asal iaitu $250,000 dan ia sudah pun jalankan rundingan dengan Setiausaha pertubuhan yang tersebut dimasa itu diatas perkara itu, bagaimanapun saya telah berasa gembira.
     Beberapa bulan kemudian daripada itu saya sekali lagi pergi ke Kuala Lumpur lalu melawat adik saya itu di pejabat dan dengan tidak disangka saya bertembung dengan Setiausaha pertubuhan yang tersebut ada di situ dan ia datang untuk meminta lagi tambahan bantuan sebanyak $150,000 untuk membaiki (Renovate) rumah itu dan untuk membeli perkakas-perkakas yang dikehendaki bagi menjalankan rancangan yang telah diperbuat atau dicadangkan. Saya nasihatkan kepadanya untuk berjimat cermat diatas perkara itu. Permintaan itu telah jua ada persetujukan. Selepas beberapa bulan kemudian daripada itu alhamdulillah cita-cita murni itu terutama cita (1) dan (2) sudahlah berjaya.  


bersambung

 Haji Mohd Yaakob bin Haji Abas Al-Lamborri 
HAK CIPTA TERPELIHARA

Entry - 212

No comments:

Post a Comment