Total Pageviews

Monday 16 November 2015

SEKOLAH LATIHAN WANITA IPOH (Sambungan 1): Riwayat Hidup Seorang Anak Kampung Lambor Kiri, Parit, Perak:

     Saya sebagai Setiusaha cawangan itu di Jabatan Hal Ehwal Ugama Perak telah dipanggil untuk merundingkan perkara itu, dengan terang saya telah menyatakan iaitu cawangan itu membeli harta-harta yang boleh mendapatkan khazanah dengan serta-merta seperti sewa-sewa daripadanya sahaja dan tidak upaya membeli harta sebagaimana yang hendak dijual itu kerana tidak dapat boleh disewakan untuk mendapat khazanah begitu sahaja tetapi harus berkemungkinan perbelanjaan yang banyak bagi membangun atau memindanya yang cawangan itu tidak akan berupaya membangunkan sebelum dapat digunakan untuk disewakan. Saya menambah lagi iaitu saya ada ikhtiar untuk membelinya dengan jalan lain, tetapi saya terangkan lagi iaitu saya menjalankan perkara ugama yang tidak membayar atau pun menerima sebarang wang komisyen diatas perkara semacam itu dengan tujuan harta-harta itu dapat dibeli dengan harga yang lebih murah dan dengan kenyataan saya itu Dato' Liew Why Hone telah menurunkan harga jualannya daripada $250,000 kepada $230,000 dan diserahkannya kepada saya sekelian surat-surat (termasuk pelan-pelan) yang berkenaan dengan harta itu untuk saya uruskannya.     

bersambung

 Haji Mohd Yaakob bin Haji Abas Al-Lamborri 
HAK CIPTA TERPELIHARA



Entry - 210

No comments:

Post a Comment