Total Pageviews

Monday 6 April 2015

DILANTIK DAN BERKERJA SEBAGAI SETIAUSAHA MAJLIS UGAMA ISLAM DAN ADAT MELAYU FUND, JABATAN HAL EHWAL UGAMA PERAK (Sambungan 3): Riwayat Hidup Seorang Anak Kampung Lambor Kiri, Parit, Perak:

     Daripada perundingan dan rancangan dihari itu satu peraturan gaji (scheme) bagi tingkatan gaji baharu bagi mufti, khadi besar dan khadi-khadi telah dirangka yang akan dikemukakan kepada kerajaan negeri Perak. Pada akhir rangka tingkatan gaji itu telah dikemukakan kepada kerajaan dan pihak kerajaan pula telah merundingkan perkara itu dan akhirnya telah meluluskan pindaan tingkatan gaji itu pada satu mesyuarat Majlis Kerajaan Ngeri yang bersidang hingga larut malam. Pada malam itu jua hampir pukul 10.00 malam dengan gembira dan sukacitanya Engku Raja Musa bin Raja Mahadi telah datang ke rumah saya serta memberi saya tahu kerajaan telah pun menerima peraturan bagi tingkatan gaji baharu itu serta mengucapkan terima kasih kepada saya diatas kerjasama saya dalam perkara itu - pada masa itu saya belum lagi berkhidmat di Jabatan Ugama Perak

bersambung 

Haji Mohd Yaakob bin Haji Abas Al-Lamborri 
HAK CIPTA TERPELIHARA

No comments:

Post a Comment