Total Pageviews

Monday 5 January 2015

BERTUGAS DI JABATAN PELAJARAN NEGERI PERAK (Sambungan 2): Riwayat Hidup Seorang Anak Kampung Lambor Kiri, Parit, Perak:

         Saya tidak menyangka yang surat saya yang kecil dan pendek itu telah dipanjangkan kepada ________ pemerintah dimasa itu dan tuan yang berkhidmat Ketua Undang-Undang Negeri Melayu Yang Bersekutu telah setuju dengan pemandangan saya itu dan dengan itu telah terselamat mereka yang harus terlibat sehingga diakhirnya mereka boleh bersara diakhir perkhidmatan mereka.

               Maka dengan keputusan itu nampaknya tuan ketua saya itu telah amat percaya kepada saya sehinggakan ia beri kepada saya satu surat kecil jua yang memberi saya kuasa penuh didalam hal ehwal kewangan di pejabat itu oleh itu maka selepas itu saya telah ambil peluang untuk membela nasib pertamanya orang-orang Melayu di jabatan itu yang mana boleh, misalnya:  

bersambung 

Haji Mohd Yaakob bin Haji Abas Al-Lamborri 
HAK CIPTA TERPELIHARA

No comments:

Post a Comment